مراقبت از کابینت آشپزخانه

نکاتی در مورد نگهداری از کابینت آشپزخانه

مقدمه

کابینت های آشپزخانه یکی از قسمت های تاثیرگذار در آشپزخانه تمامی خانه ها می باشد. نوع طراحی به کار رفته در کابینت های آشپزخانه می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیباتر دیده شدن فضای آشپزخانه شما بگذارد، از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم در صورتی که قصد تعمیر و یا خرید کابینت های جدید برای آشپزخانه خود را دارید، به مراکز معتبر کابینت ساز در شیراز مراجعه کرده و کابینت مد نظر خود را متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب و خریداری کنید. هرچقدر نوع کابینتی که برای آشپزخانه های خود استفاده می کنید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، در صورت نگهداری نامناسب از آن ها ممکن است باعث شود آسیب هایی به سطح کابینت وارد شود. با مراقبت اصولی از انواع مدل های کابینت آشپزخانه، می توانید از کابینت های خود در مدت زمان طولانی بدون این که نیاز به تعمیر داشته باشند، استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه مراقبت از کابینت آشپزخانه و راهکارهایی برای افزایش طول عمر آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکاتی در مورد نگهداری از کابینت آشپزخانه

مراقبت از کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه نیز مانند هر وسیله دیگر نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. بسته به نوع جنسی که کابینت های آشپزخانه دارند، روش های تمیز کردن آن ها نیز متفاوت می باشد.برای مثال کابینت های چوبی به دلیل نوع جنسی که دارند، ممکن است به مرور زمان رطوبت به داخل چوب نفوذ کرده و باعث پوسیده شدن چوب شود. نوع رنگی که کابینت های آشپزخانه دارند، در بازه زمانی که نیاز است تا سطح کابینت ها را به صورت دوره ای تمیز کرد، تاثیر بسیار زیادی می گذارد. کابینت هایی با رنگ های روشن، نسبت به سایر کابینت های دیگر نیاز به تمیز کردن بیشتری دارند.

در صورتی که برای کابینت های آشپزخانه شما مشکلی پیش آید، می توانید به افراد متخصصی که در این زمینه مهارت دارند، مراجعه کنید. در شرایطی که میزان خرابی کابینت های آشپزخانه شما به حدی باشد که به وسیله تعمیر نتوان آن ها را به طور کامل اصلاح کرد، می توانید با مراجعه به مراکز فروش کابینت آشپزخانه در شیراز، جدیدترین و به روزترین طرح و مدل را برای کابینت های آشپزخانه خود انتخاب کنید. مجموعه گالری دکورات به عنوان یکی از مراکز معتبری که در زمینه طراحی و فروش سبک های مختلف کابینت های آشپزخانه فعالیت دارد، قادر است محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهد. برای ثبت سفارشات خود در این زمینه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

مراقبت از کابینت آشپزخانه

نکاتی در مورد نگهداری از کابینت آشپزخانه

در صورتی که قصد مراقبت از کابینت آشپزخانه خود را دارید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • از سطح کابینت در برابر آب و گرما محافظت کنید

اکثر جنس های کابینت آشپزخانه به خصوص مدل های چوبی و طرح چوبی، برای ماندگاری بیشتر نباید سطح آن ها در معرض مستقیم آب و یا حرارت قرار گیرند. رطوبت باعث می شود تا روکش های کابینت به مرور زمان پوسیده شده و از سطح کابینت جدا شوند. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای تمیز کردن روزانه کابینت های خود از دستمال های خشک استفاده کنید. در صورتی که لکه های مرطوب را در سطح کابینت خود مشاهده کردید، بهتر است در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به از بین بردن آن ها کنید. حرارت و گرما نیز مانند رطوبت می تواند باعث از بین رفتن روکش های کابینت شود.

  • تمیز کردن شیارهای کابینت را فراموش نکنید

شیارهای کابینت می تواند منبع تجمع تجربی و گرد و غبار باشند، از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم در زمان تمیز کردن آن ها به هیچ عنوان شیارهای کابینت را فراموش نکنید.

مراقبت از کابینت آشپزخانه

  • لکه های روی کابینت را پاک کنید

یکی از بهترین موادی که می توان با کمک آن لکه های روی کابینت را به خوبی پاک کرد، استفاده از جوش شیرین می باشد. شما می توانید مقداری از جوش شیرین با آب مخلوط کرده و به وسیله اسفنج سطح کابینت ها را تمیز کنید.

  • بسته به نوع جنسی که کابینت های شما دارند، نوع مواد شوینده را انتخاب کنید

یکی از مهمترین مواردی که در زمان مراقبت کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید، نوع مواد شوینده ای است که برای تمیز کردن آن ها استفاده می کنید. برخی از مواد شوینده ممکن است به سطح کابینت آسیب های بسیار جبران ناپذیری را وارد کنند. مواد شوینده ای که دارای حلال های بسیار قوی هستند، باعث می شوند تا لبه های کابینت و سطح خارجی کابینت خراب شوند.

  • وسایلی که می توانند به کابینت های شما آسیب وارد کنند را جابجا کنید

وسایلی که گرما یا بخار ساطع می کنند، ممکن است به مرور زمان کابینت های شما را تخریب کنند، به خصوص اگر کابینت از موادی مانند تخته های سه لایه ساخته شده باشند. طبق طراحی هنری آشپزخانه، هنگام استفاده از وسایل بخار آور مانند کتری و زودپز، مراقب باشید که بخار را از کابینت خود دور کنید. اگر یک اجاق توستر یا قهوه‌ ساز دارید که مستقیما زیر کابینت شما قرار دارد، در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده، آن ها را به یک پریز دیگر منتقل کنید.

  • لوله های درب کابینت را به صورت مداوم روغن کاری کنید

لوله های درب کابینت به دلیل باز و بسته شدن مداوم آن ها در طول روز، ممکن است نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی می توانید در بازه های زمانی مشخص لوله های کابینت را روغن کاری کنید.

  • تمامی پایه های کابینت باید اندازه ای یکسان داشته باشند

برای این که کابینت ها بتوانند تعادل خود را حفظ کنند، نیاز است تا تمامی پایه های آن اندازه ای یکسان داشته باشند.

  • بهتر است از روکش هایی برای فضای داخلی کابینت های خود استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش در سطح داخلی کابینت های آشپزخانه، می توانید از روکش استفاده کنید. روکش ها را دقیقا متناسب با ابعاد کابینت های خود انتخاب کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، با مراقبت از کابینت آشپزخانه های خود می توانید هزینه های تعمیر و نگهداری آن ها را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهید. با گذشت زمان ممکن است خراش هایی در سطح کابینت ایجاد شود و یا روکش ها از سطح کابینت جدا شوند. مراقبت و نگهداری از کابینت های آشپزخانه می تواند دوام کابینت ها را افزایش دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.