معرفی انواع کابینت پیش ساخته

معرفی انواع کابینت پیش ساخته

معرفی انواع کابینت پیش ساخته

کابینت های از پیش ساخته شده به کابینت های گفته می‌شوند، که به صورت آماده و از قبل ساخته شده در بازار هستند و معمولاً طول آنها 5 متر و ارتفاع آن ها 90 سانتی متر می باشد. این کابینت ها بر اساس جنسی که دارند تنوع زیادی دارند،در این مقاله به معرفی انواع کابینت پیش ساخته و مزایا و معایبی که دارند خواهم پرداخت، اگر برای آشپزخانه خود به دنبال کابینت های آماده هستید، در این مقاله با من همراه باشید.

کابینت های از پیش ساخته را به طور کلی به دو دسته ی استوک و نو تقسیم می کنند.

کابینت های استوک : کابینت هایی هستند  که ، در زمان بازسازی ساختمان، آن ها را فروخته شده اند.

کابینت های نو: این نوع کابینت ها توسط سازندگان کابینت، در کارخانه ها به صورت تصادفی، در طرح ها و رنگ های کاملاً فرضی ساخته شده اند.

اگر دقت کرده باشید، کابینت های آماده در جلوی درب ورودی کارگاه ها و تولیدی های کابینت به عنوان نمونه گذاشته شده اند.

انواع کابینت های از پیش ساخته شده:

ام دی افMDF : مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها ارزان قیمت می باشد، اگر می خواهید برای کابینت های آماده کم هزینه کنید، می توانید از این مدل در آشپزخانه خود استفاده کنید.

کابینت ، های گلاس : این کابینت ها در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند ، و جنس پایه آن ها از ام دی اف می باشد و روکش پلیمری از جنس پلاستیک روی آن ها کشیده شده است ، که باعث می شود این کابینت ها براق تر دیده شوند و به راحتی  بتوانید آن ها را تمیز کنید.

فلزی: این نوع کابینت ها با آمدن کابینت های چوبی به بازار امروزه دیگر مورد توجه قرار نمی گیرند ، و از محبوبیت افتاده اند ،اما اگر همچنان می خواهید از آنها استفاده کنید ، می توانید از نوع فلز سبک و ضد زنگ برای آشپزخانه خود استفاده کنید.

کابینت های آماده ممبران : این مدل کابینت نسبت به انواع دیگر هزینه بیشتری دارند ، و اگر فضای خانه و آشپزخانه شما حالت کلاسیک داشته باشد ، این مدل به زیبایی آشپزخانه شما می افزاید.

معرفی انواع کابینت پیش ساخته

کابینت پی وی سی:  این کابینت ها از جنس ورق های PVC می باشند، که نسبت به چوب مقاومت کمتری دارند، اما همانند ام دی اف ارزان قیمت هستند.

کابینت ها فضای آشپزخانه را زیباتر می‌کنند ، و امروزه با پیشرفتی که در صنایع دستی داشته ایم، ساخت کابینت های سنتی و صنایع دستی به قدری افزایش یافته است که، حتی به آمریکا و انگلستان نیز این صنعت راه پیدا کرده است و هر کشوری با آمیختن هنر خود در صنعت کابینت سازی کابینت هایی در انواع طرح را شروع به ساختن کرده اند، کابینت سازی در ایران از قدیم در شهر شیراز بیشتر از شهر های دیگر بوده است، و به خاطر تولید کنندگان زیادی که دارد، انتخاب کابینت آشپزخانه در شیراز سخت تر می باشد، قدیمی ترین و زیباترین کابینت های فلزی توسط شیرازی ها ساخته شده است، که از نظر تنوع و زیبایی دارای رنگ های جذاب و متنوع می باشند، از نظر کارایی قابل شستشو هستند و می توانید به راحتی آنها را تمیز کنید و از نظر قیمت نیز، به صرفه و ارزان می باشند.

مزیت استفاده از کابینت های از پیش ساخته شده:

  1. مهم ترین مزیتی که این کابینت ها دارند، صرفه جویی در وقت می باشد ، زیرا به صورت آماده در بازار وجود دارند.
  2. تمیز کردن این کابینت ها به دلیل یک تکه بودن شان راحت تر می باشد.
  3. ظرفیت کابینت های آماده به دلیل داشتن طبقات متعدد در آن ها، نسبت به کابینت های دیگر بیشتر است.
  4. یکی دیگر از مزیت های این کابینت های آماده این است که ، قیمت نهایی آنها مشخص شده است و نیازی نیست برای ساخت آن ها دوباره هزینه کنید.
  5. به خاطر ابعاد مشخصی که کابینت های آماده دارند، نصب آنها راحت بوده، و نیاز به یک فرد خبره برای نصب آن ها نمی باشد.
  6. قابلیت جابجایی آن ها راحت می باشد.

اما در کنار مزیت هایی که این نوع کابینت ها دارند معایبی نیز وجود دارد، که  در ادامه به چند عیب در آن ها می پردازم.

– این کابینت ها چون از پیش ساخته شده هستند، در انتخاب رنگ و طراحی آن ها شما با محدودیت مواجه هستید.

– هزینه تعمیر آن ها بالا است، و حتی پس از تعمیر ممکن است، دیگر رنگ کابینت شما یک دست نباشد، و دچار ناهم خوانی و دورنگی شوند.

– کابینت های آماده ممکن است از مواد بی کیفیت و نا مرغوب تهیه شده باشند، و این باعث شود نسبت به کابینت هایی که برای ساخت سفارش می دهید، دوام کمتری داشته باشند.

– ابعاد کابینت های آماده از پیش تعیین شده است، و گاهی ممکن است این ابعاد با ابعاد آشپزخانه ی شما هم خوانی نداشته باشند و نتوانید از آن ها در آشپز خانه خود استفاده کنید.

معرفی انواع کابینت پیش ساخته

معرفی انواع کابینت پیش ساخته

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه صنعت کابینت سازی از قدیم در شیراز بوده است، اگر شیرازی هستید و یا اهل شهر های دیگر می باشید و می خواهید برای آشپزخانه تان کابینت انتخاب کنید، می ‌توانید به کابینت ساز شیراز مراجعه کنید.

نکته قابل توجه این است که ، قبل از خرید آن ها بهتر است ، در مورد مهارت و سابقه کاری سازنده ی کابینت و جنس کابینت تحقیق کنید، لولای کابینت را چک ‌کنید، از نظر رنگ، رنگ مناسب با دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید، ابعاد آن ها را با ابعاد آشپزخانه خود بررسی کنید، قیمت محصول را در بازار مقایسه کنید و در نهایت  کابینت های خود را از مکان های قابل اطمینان و معتبر تهیه کنید.

سپاس که در این مقاله من را همراهی کردید، امیدوارم که با انواع کابینت های آماده آشنا شده باشید، و نکات مهم در انتخاب آن ها را رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.