جدیدترین مدل کابینت حجمی

کابینت حجمی آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟

مقدمه

امروزه با توجه به تراکم بالای شهرها و سکونت تعداد زیادی از افراد در شهرها و حومه آن، مساحت و ابعاد منازل مسکونی در آپارتمان‌ ها و منازل شخصی پایین آمده است، لذا همواره طراحان منزل مسکونی دغدغه ی افزایش عمق و ابعاد فضاهای منازل را دارند که در عین کاربردی بودن، بخش کمتری از فضا را اشغال کنند. از زمان‌ های گذشته تا به کنون آشپزخانه‌ ها نقش قلب خانه را ایفا می‌ کردند و جادار بودن آن ها نقش مهمی را در بهبود کیفیت زندگی افراد ایفا می کرد؛ یکی از اجزای جدایی ناپذیر آشپزخانه کابینت‌ ها هستند. با عنایت به این نکته، طراحی کابینت‌ ها به صورتی که عمق و طول و عرض آن ها با توجه به فضای آشپزخانه به طور کاملاً مناسب طراحی و اجرا شود بسیار مهم و کارآمد است. در ادامه این مقاله با جدیدترین مدل کابینت حجمی و کابینت آشپزخانه شیراز به طور خاص آشنا می‌ شویم.

کابینت حجمی آشپزخانه چیست

کابینت حجمی برای آشپزخانه‌ های کوچک می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. این نوع کابینت‌ها آشپزخانه را زیباتر و کارآمدتر می‌ کنند و در عین حال برای نوع آشپزخانه‌ ای می‌ توانند طراحی شوند. استفاده از یک طراح خبره و آشنا به طراحی کابینت‌ های حجمی می‌ تواند در افزایش فضای موثر آشپزخانه شما بسیار مناسب باشد. به دنبال این طراحی شما می‌ توانید بسیاری از وسایل مورد استفاده خود را در کابینت‌ های حجمی جا دهید و از فضای خود حداکثر استفاده را به عمل آورید. کابینت‌های حجمی اجزای جدایی ناپذیر هر آشپزخانه هستند که می‌ توانند به گونه‌ ای طراحی شوند که با اشغال کردن کمترین فضا بیشترین ظروف و وسایل را در خود جای دهند. از آنجایی که جدیدترین مدل کابینت حجمی در آشپزخانه‌ های کوچک مورد استفاده قرار می‌ گیرند، لذا استفاده حداکثری از تمام فضاها حتی کنج آشپزخانه مد نظر کابینت ساز شیراز قرار می‌ گیرد.

کابینت حجمی آشپزخانه چیست

جدیدترین مدل کابینت حجمی

کابینت‌های حجمی در انواع گوناگون مورد استفاده قرار می‌ گیرند در ادامه با انواع کابینت حجمی آشنا خواهیم شد.

کابینت حجمی کلاسیک

این نوع کابینت، طرح بسیار پیچیده و شلوغی دارد. تمام سعی طراح بر این است که حجم را تشریفاتی تر و شلوغ‌ تر طراحی کند. طرح‌ های متفاوت از گل، تاج و غیره درب و بدنه کابینت دیده می‌ شود. زمان اجرای این نوع کابینت زیاد و به طبع هزینه آن بیشتر از انواع دیگر کابینت‌ های حجمی است.

این نوع کابینت تشریفاتی می باشد و در آشپزخانه‌ های بزرگ و مجلل طراحی می‌ شود. جنس کابینت حجمی کلاسیک می‌ تواند چوب، روکش چوب و یا ممبران باشد. امروزه از کابینت کلاسیک ممبران بیشتر از بقیه انواع استفاده می‌ شود.

کابینت حجمی مدرن

کابینت آشپزخانه شیراز بیشتر به سبک حجمی و مدرن است. برای آن دسته از افرادی که به طراحی مدرن علاقه‌ مندند، کابینت حجمی مدرن می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد، زیرا این کابینت‌ ها در عین سادگی بسیار شیک طراحی می‌ شوند و اغلب تک رنگ و یا دو رنگ هستند.

با کمی دقت در آپارتمان‌ های نوساز با طراحی مدرن متوجه می‌شویم که کابینت‌ های حجمی مدرن طرفداران بیشتری دارند. این نوع کابینت در سه نوع با دستگیره، بدون دستگیره و با دستگیره مخفی اجرا می‌ شوند.

کابینت حجمی مدرن با توجه به کوتاه‌ تر و آسان‌ تر بودن فرآیند اجرا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. این قسم کابینت حجمی دارای انواع مختلفی است که به بررسی چند نمونه از آن می‌ پردازیم:

کابینت حجمی ام دی اف

متریال مورد استفاده در کابینت‌ های حجمی ام دی اف، ورق‌ های ام‌ دی‌ اف داخلی و یا خارجی است. علی رغم وارد شدن متریال‌ های دیگر در صنعت کابینت سازی، ام دی اف هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و متریالی است که به زیبایی و جذابیت آشپزخانه می‌ افزاید.

از مزایای کابینت ام دی اف قابلیت ابزارخوری و ماشین کاری این محصولات است اما، در عین حال نفوذ پذیری و آسیب پذیری ورق‌ های ام دی اف در برابر آب و رطوبت همواره یکی از معایب آن محسوب می‌ شوند.

کابینت حجمی ام دی اف

کابینت حجمی های گلاس

یکی دیگر از انواع کابینت‌ های حجمی مدرن، کابینت‌ هایگلاس است. این نوع کابینت همان کابینت ام دی اف است که با روکش‌ های گلاس پوشانده شده است.

درخشندگی و براقیت این نوع کابینت آشپزخانه شیراز باعث دل بازتر و بزرگتر شدن فضا می‌شود. این نوع کابینت کاملاً ساده و یکدست است و زیبایی آن در کنار داشتن قیمت مناسب از مزایای آن محسوب می‌ شود.

کابینت حجمی نئوکلاسیک

این نوع کابینت در واقع به روز شده کابینت کلاسیک می‌ باشد که به طور همزمان ویژگی‌ های هر دو نوع کلاسیک و مدرن را داراست. متریال کابینت‌ های نئوکلاسیک همان متریال کابینت‌ های مدرن است که با نقش کابینت‌ های کلاسیک در هم آمیخته است. این خطوط نرم و جزئیات ظریف سادگی طرح‌ های مدرن، طراحی بسیار شیک زیبایی به خانه شما می‌ دهد.

از مزایای کابینت نئوکلاسیک می‌ توان به آسان‌ تر بودن فرآیند ساخت و پایین‌ تر بودن هزینه ساخت به دلیل استفاده از ام‌ دی‌ اف خام به جای چوب اشاره کرد. کابینت نئوکلاسیک شامل انواع مختلفی می‌ شود که یکی از آن ها کابینت حجمی انزو می‌ باشد که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم:

کابینت حجمی نئوکلاسیک

کابینت حجمی انزو

این کابینت یکی از مدل‌ های کابینت سبک نئوکلاسیک می‌ باشد که در عین سادگی بسیار خاص است. درب کابینت انزو دارای منحنی خاصی است که با استفاده از دستگاه‌ های برش سی‌ ان‌ سی ایجاد شده و همین مسئله کابینت انزو را نسبت به انواع دیگر کابینت‌ ها متمایز می‌ کند.

برخی از مدل‌ های این نوع کابینت دارای تاج و سرستون می‌ باشند، اما به طور کلی طراحان این کابینت‌ ها سعی بر دیده شدن سادگی کلی در طرح‌ ها دارند. در کابینت‌ های حجمی انزو از روکش‌ های پلی اورتان پولیش یا پلی استر استفاده می‌ شود.

کلام آخر

در این مقاله هر آنچه که راجع به کجدیدترین مدل کابینت حجمی لازم بود برای شما مطرح کردیم. کابینت‌ های حجمی در تناسب با هر آشپزخانه طراحی شده و با اشغال کردن حداقل فضا، حداکثر کارایی را به شما ارائه می‌ دهند. برای انتخاب کابینت آشپزخانه به سایت گالری دکورات سری بزنید و انواع مختلف کابینت‌های آن را مشاهده کنید. مجموعه گالری دکورات به یکی از بهترین مراکز فروش کابینت‌ های آشپزخانه در شهر شیراز معروف است. تیم متخصص این مجموعه شامل طراحان خبره و بهترین کابینت ساز شیراز می شود. این تیم تلاش می‌کند تا با به کارگیری کلیه اصول مهندسی کابینت‌های آشپزخانه را به شکل کاملاً استاندارد در اختیار شما عزیزان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر سایت گالری دکورات را در فضای مجازی جستجو کنید. این مجموعه مفتخر است تا با جلب رضایت شما مشتریان عزیز خدمات گالری دکورات را به بهترین نحو به شما ارائه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.